• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72348
+
-

زیرساخت راه‌اندازی مرکز پیوند کلیه  در مرکزی فراهم شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: زیرساخت‌های راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی پیوند کلیه، پزشک فوق تخصصی و تجهیزات جراحی برای این کار در استان مرکزی  فراهم است.

«محمد جمالیان» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در صورتی که آمار اهداکنندگان در استان مرکزی به ۲۵ مورد برسد مجوز مرکز پیوند به استان داده می‌شود.

وی اظهار کرد: این استان در مسیر تردد اصلی کشور است و حوادث ترافیکی بالایی دارد، اما فرهنگ اهدای عضو آن‌گونه که باید در این منطقه  بالا نیست.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به تازگی انجمن حمایت از پیوند اعضا در استان راه‌اندازی شده و لازم است فرهنگ اهدای عضو در بین آحاد مردم نهادینه شود.
جمالیان افزود: اعضای قابل اهدا از افراد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت‌نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی به شعب بانک ملی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید